grupa ludzi pracująca przy wspólnym projekcie

Event marketing – dlaczego jest tak popularny?

Event marketing w Polsce rozwija się dynamicznie. Wszystko za sprawą ogromnych przemian, jakie dokonały się w naszym kraju w ostatnich latach. Nadeszła era wciąż rosnącej konkurencji we wszystkich branżach, a wraz z nią nowe pomysły i sposoby na coraz efektywniejsze zarządzanie marketingowe. Prawdziwym wyzwaniem okazała się umiejętność odpowiadania na stale rosnące wymagania konsumentów oraz nieustannie zmieniającą się sytuację rynkową. Przed tym wyzwaniem musiał jednak stanąć każdy, kto chciał utrzymać lub umocnić swoją pozycję w branży. Ogromne możliwości zaczęto widzieć w event marketingu – jako nowoczesnym i zarazem skutecznym narzędziu komunikacji marketingowej.

Jeszcze do niedawna event marketing w Polsce kojarzony był głównie z organizacją imprez. Obecnie mówi się o nim jako o skutecznym narzędziu biznesowym, wykorzystywanym w komunikacji marketingowej. Event marketing służy promocji, otwiera dialog pomiędzy przedsiębiorstwem a klientem, wspiera sprzedaż, buduje pozycję marki, a co najważniejsze – służy realizacji celów firmy.

Marketerzy mają coraz większą świadomość tego, jak wiele korzyści może przynieść odpowiednio zaplanowany event marketing. Wraz z tą świadomością rosną także wymagania stawiane agencjom eventowym. A tych jest coraz więcej. Jak się okazuje, organizacja eventów to już całkiem poważna sprawa.

Wraz z dynamicznym rozwojem branży eventowej w Polsce zaobserwować można również dokonujący się proces jej profesjonalizacji. Oprócz wyspecjalizowanych agencji eventowych, mamy na rynku także firmy oferujące wynajem sal w pełni dostosowanych do organizowanych wydarzeń, profesjonalne media branżowe czy instytucje. Oferta jest naprawdę szeroka.

O najważniejszych trendach eventowych przeczytasz TUTAJ.

Jakie korzyści niesie ze sobą event marketing?

Projekty eventowe niosą ze sobą szereg korzyści, które zależą przede wszystkim od tego, jaki jest cel organizowanych przez nas wydarzeń. W większości przypadków firmy stawiające na event marketing dążą przede wszystkim do: 

umocnienia swojej pozycji w branży, wzmocnienia świadomości i rozpoznawalności marki, zwiększenia przychodów, pozyskania nowej grupy docelowej, wzmocnienia lojalności pracowników, klientów i dostawców.

Każdy z wymienionych powyżej celów jest ważny i należy wziąć go pod uwagę realizując event marketing. Organizacja eventu za każdym razem powinna być poprzedzona wyznaczeniem celów, jakie dana firma zamierza osiągnąć. Ważne, aby były one realistyczne i mierzalne. Tylko dobrze zorganizowany i atrakcyjny dla uczestników event może przyczynić się do sukcesu firmy. Należy więc zadbać o wszystkie, najmniejsze nawet detale, mając z tyłu głowy ustalone wcześniej cele i założenia.

Firmy decydujące się na organizowanie eventów podkreślają, że największą wartością jest dla nich przede wszystkim możliwość bezpośredniego i indywidualnego kontaktu z klientem, a także łatwego dotarcia do grupy docelowej. Doceniają fakt, że dzięki organizowanym przez nie wydarzeniom mają szybką informację zwrotną od klientów i budują w ten sposób trwałe i przyjazne relacje, co w dzisiejszej komunikacji marketingowej jest niezwykle ważne. We współczesnym marketingu liczy się przede wszystkim udział klientów w świecie marki, z którą chcą się identyfikować. Trzeba ten udział im umożliwić, a event marketing doskonale się do tego nadaje.

Event marketing w Polsce powoli przestaje być utożsamiany jedynie z organizacją integracyjnych imprez firmowych czy swego rodzaju formą nagradzania klientów. Coraz częściej traktuje się go jako narzędzie służące zaplanowanej i długoterminowej strategii komunikacji. Mówi się już nawet o zarządzaniu projektem eventowym. Rośnie przy tym zapotrzebowanie na usługi agencji, które specjalizują się w event marketingu. Jedna trzecia dużych przedsiębiorstw wykorzystujących event marketing deklaruje chęć korzystania z usług zewnętrznych partnerów oraz specjalistów. Optymistyczne wydają się także prognozy firm zajmujących się ewaluacją takich projektów oraz narzędzi wykorzystywanych w ramach oceny ich skuteczności.